چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صالح

حوزه/ رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان، راه جهانی مبارزه با اسرائیل را عمل به قرآن کریم بیان کرد و افزود: گفت: در آیات فراوانی از قرآن به توکل در حرکت‌های اجتماعی اشاره‌ شده است که اگر خداوند بر بندگان نصرت عنایت کند هیچ‌کس نمی‌تواند بر آن‌ها غلبه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان، عصر سه شنبه در نشست «بررسی مبانی قرآنی دفاع همه‌جانبه از بیت‌المقدس و استکبارستیزی»، در جمع طلاب و اساتید جامعة المصطفی مشهد گفت: این روزها مردم مسلمان فلسطین بیش از گذشته تحت‌فشار هستند و جامعة المصطفی به‌عنوان یک مرکز علمی، حوزوی و بین‌المللی باید نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد.

وی بابیان اینکه مبلغان و حوزویان نسبت به مسائل جهانی بی‌تفاوت نباشد، افزود: نظریه عدم جدایی دین از سیاست در اسلام بوده است و توسط امام خمینی (ره) برجسته شده است، بخش زیادی از آیات قرآن کریم، سخنان پیامبر (ص)، بخشی از سیره ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و اهداف انبیا جنبه سیاسی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح با اشاره به اینکه در مسئله فلسطین مواضع انقلاب اسلامی مشخص است، افزود: امام خمینی (ره) در سال ۴۱ به مسئله دفاع از فلسطین پرداختند و گفتند؛ «یکی از مواردی که ما را در مقابل شاه قرار داده است، حمایت او از اسرائیل است، شاه از اول اسرائیل به جود آمده است، با او همکاری کرده است.»

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان افزود: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک مرجع تقلید همان‌طور که درباره مسائل احکام روزه و نماز می‌پرداختند، در رساله عملیه به امربه‌معروف و نهی از منکر پرداختند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای به‌ظاهر مسلمان در کشورهای مختلف، روز قدس را بدعت می‌دانند و بهانه آن‌ها این است که درگذشته در رمضان چنین مناسبتی وجود نداشته است؛ مبلغان چنین اندیشه‌هایی همان کسانی هستند که با امربه‌معروف و معروف و نهی از منکر و جهاد مخالف هستند مروجان این اندیشه در بین مسلمانان و سرمایه‌گذاران آن کاملاً مشخص است که به دنبال به دست آوردن چه منافعی هستند.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در خراسان، راه جهانی مبارزه با اسرائیل را عمل به قرآن کریم بیان کرد و افزود: در آیات فراوانی از قرآن کریم به توکل در حرکت‌های اجتماعی اشاره‌شده است که اگر خداوند بر بندگان نصرت عنایت کند هیچ‌کس نمی‌تواند بر آن‌ها غلبه کند، همان‌طور که در جنگ تحمیلی با توکل به خدا پیروز شدیم.

وی افزود: اصل بعدی قرآنی عدم سازش با دشمن و دفاع از مظلوم است نباید در مقابلی ظلمی که به مردم فلسطین می‌شود ساکت ماند، امروز اسرائیل با کمبود جمعیت روبرو است و از کشورهای دیگر به سرزمین‌هایی تحت اشغال مردم را سکونت می‌دهد، این در حالی است که ساکنان فلسطین را اجازه سکونت نمی‌دهد.

صالح در ادامه به ارتباط برخی از حاکمان کشورهای اسلامی با اسرائیل اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از رهبران کشورهای اسلامی با آمریکا و اسرائیل سازش می‌کنند و به رقص شمشیر با آن‌ها می‌پردازند و حتی جوانان مؤمن سرزمین خود را در یک روز سر آن‌ها را با شمشیر می‌زنند.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان اظهار کرد: اصل دیگری در قرآن کریم درباره دشمن‌شناسی به آن اشاره دارد، عدم غفلت از دشمن است دشمن را بشناسیم و از نقشه‌های که برای امت اسلام غافل نشویم، در دشمن‌شناسی منطق قرآن ؛ستیز، برخورد باصلابت از مواردی است که قرآن کریم تأکید دارد مؤمنان در مقابل دشمن چنین برخوردی داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha